تاریخ انتشار: شنبه 1402/10/30 - 06:25
کد خبر: 493780

در مصاحبه اختصاصی فعالین دانشجویی با خبرنامه دانشجویان ایران مطرح شد؛

کبیری‌فرد: حملات موشکی ایران در جهت راهبردهای جمهوری اسلامی است / حاجی‌وند: ایران در بحرانی ترین منطقه جهان به امنیت مطلوب دست یافته است

کبیری‌فرد: حملات موشکی ایران در جهت راهبردهای جمهوری اسلامی است / حاجی‌وند: ایران در بحرانی ترین منطقه جهان به امنیت مطلوب دست یافته است

خبرنامه دانشجویان ایران برای تبیین ابعاد ملی و فراملی حملات اخیر موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع تروریست‌ها در خارج از مرزها و واکنش‌های داخلی و بین المللی اینبه این غائله به مصاحبه با دو تن از فعالین دانشجویی نشسته است که در این گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در پی حوادث تروریستی و خشونت‌بار دشمنان، علیه ملت ایران در روزهای اخیر و پاسخ‌های موشکی سپاه پاسداران در چند روز  اخیر به مواضع تروریست‌ها در عراق، سوریه و پاکستان واکنش‌های داخلی و بین‌المللی زیادی حول این اقدامات ایجاد شده است؛ از همین رو «خبرنامه دانشجویان ایران» به سراغ دو تن از فعالین حوزه تشکل‌های دانشجویی برای تببین این تحولات از منظر دانشجویان رفته است که در ادامه این گزارش مشروحی از این گفتگو که با پویا حاجی وند (دبیر هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان اردبیل ) و همچنین علیرضا کبیری‌فرد دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، صورت گرفته است، خواهیم پرداخت. 

سوال: حملات اخیر ایران به مواضع تروریست‌ها را بلحاظ استراتژی‌ها و راهبردهای امنیتی چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 

کبیری‌فرد دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: ایران در طول صد روز گذشته ضمن تحولات بعد از عملیات طوفان الاقصی درحال پیاده سازی یک راهبرد کاملا هماهنگ بین نیروهای محور مقاومت با هدف افزایش سطح نزاع با آمریکا، رژیم صهیونیستی و دست نشانده‌های آن‌ها در منطقه است. در این بین هم‌پیمانانی همچون حزب الله، انصارالله، حماس، جهاد اسلامی، مقاومت عراق و ... هر کدام نقش متفاوتی در منطقه ایفا می‌کنند اما هرگز به این معنی نیست که مرکزیت این راهبرد یعنی جمهوری اسلامی با توجه به آسیب‌های امنیتی که توسط گروهک‌های مسلح به آن وارد شده است برای خود ماموریتی خارج از درگیری‌ها تعریف کند. به همین سبب حملات موشکی به ادلب و اربیل، همزمان با حملات حوثی‌ها و حزب الله لبنان به دریای سرخ و شمال سرزمین‌های اشغالی را در جهت راهبرد جمهوری اسلامی می‌دانم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه عده‌ای جمهوری اسلامی را متهم یا تشویق به صبر استراتژیک می‌کنند تا مبادا وارد درگیری شود. گفتمان صبر استراتژیک برآمده از جریان خائنی بود که 8 سال مملکت را برای گدایی لبخند برجام به حراج گذاشته بود. راهبرد این روزهای جمهوری اسلامی همان "بازیگر دیوانه" است که در برابر صبر استراتژیک تعریف می‌شود و در سال 98 سایه جنگ را از سر ایران دفع کرده بود.

سوال: از جهت سیاسی اقدامات اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای چگونه قابل تحلیل است؟ 

از نظر سیاسی این اقدام یک قدم مثبت در اعاده‌ی بازدارندگی کشور در برابر حملات رژیم صهیونیستی است. حتی این روزها رسانه‌های غربی را بخوانید سر خط اخبار آن‌ها اختصاص به این دارد که دیگر آمریکا بزرگترین قدرت خاورمیانه نیست و آن ایران است. باید بدانیم تهدیداتی که بعد از حملات موشکی خطاب به ایران گفته می‌شود، پوشالی و بدون پشتوانه است. این روزها قدرت جبهه مقاومت تعیین کننده تحولات منطقه است و هدفی جز اخراج آمریکا و نابودی اسرائیل برای آن تعریف نشده است. دشمنان می‌دانند که جمهوری اسلامی در صحنه‌های مختلف شجاعت خود را نشان داده و فقط آن ترسوها هستند که در خانه می‌مانند.

سوال: سیاست‌های فرامنطقه‌ای آمریکا در روند تحولات اخیر منطقه چگونه قابل ارزیابی است؟ 

پویا حاجی وند (دبیر هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان اردبیل )؛ در پاسخ بهه این سوال اظهار داشت: حدود ۱۸ سال پیش در دوره ای که غرب آسیا تحولاتی نظیر حمله آمریکا به عراق و افغانستان و جنگ 33 روزه حزب‌الله و رژیم صهیونیستی را تجربه می‌کرد و منطقه در یک التهاب کم‌سابقه به سر می‌برد، اصطلاح خاورمیانه جدید از سوی آمریکا مطرح شد به طوری که ایالت متحده آمریکا و متحدان اش به دنبال چینش پازل تحولات خاورمیانه جدید بودند.

اما اکنون روند تحولات منطقه با آنچه آمریکا و متحدان اش دنبال می‌کردند کاملا متفاوت شده است به طوری که رژیم جنایتکار صهیونیستی با به کارگیری تمام ادوات و امکانات و با وجود داشتن نیروهای نظامی ویژه همچون تیپ گولانی و با کمک ده‌ها میلیارد دلاری آمریکا و سایر شرکای استراتژیک منطقه ای و فرامنطقه ای اش بیش از ۱۰۰ روز است که در غزه گیر کرده است و در مقابل گروه مقاومت فاقد امکانات می‌جنگد اما با این شرایط هم نتوانسته از جنگ نابرابر و ظالمانه غزه پیروز بیرون بیاید.

حاجی وند با اشاره تحولات خاورمیانه، گفت: که آمریکا در دوره‌ای که گروه‌های تروریستی مثل داعش و جبهه النصره را ایجاد کردند تصور نمی کردند که در مقابل این اقدامات، بازیگران بین المللی جدیدی به وجود بیاید که امروز این بازیگران در محور مقاومت در مقابل آمریکا و ایادی آنان در منطقه ایستاده اند.

دبیر هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان اردبیل اضافه کرد: حدود ۱۰۰ روز جنگ و مقاومت گروه های مقاومت در فلسطین، حمایت و پشتیبانی قاطعانه حزب الله لبنان از فلسطین، هدف قرار دادن چندین پایگاه آمریکایی در عراق و سوریه از سوی گروه‌های مقاومت و دست برتری حوثی‌ها در دریای سرخ و مقابله با کشتی‌های حامل محموله به رژیم صهیونیستی بیانگر آن است که اکنون آمریکا و چند قدرت بزرگ متحد آمریکا تنها بازیگران اصلی بین المللی نیستند بلکه در پازل تحولات منطقه محور مقاومت توانسته است معادلات منطقه را رقم بزند.

سوال: پاسخ ایران به شرارت گروه‌های تروریستی صهیونیستی-داعشی تا چه میزان موثر بوده است؟ 

 آمریکا و همه متحدان سلطه گر اش که تا دو دهه پیش خود را قدرت بلامنازع جهان و تنها کنشگر بین المللی منطقه خاورمیانه می دانستند امروز دیگر باید به متوجه شده باشند که بازیگران، روش و نوع کنشگری و محیط بین المللی تغییر کرده است و در دست آن‌ها نیست بلکه در میدان تحولات دست برتری با محور مقاومت است و به نوعی مدیریت غرب آسیا با کنشگران میدانی آن یعنی محور مقاومت می باشد.

حاجی وند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تداوم و استمرار خط مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم استکبار جهانی، ادامه داد: کشورها و بازیگران بین المللی محور مقاومت همواره در برابر استکبار جهانی و نظام سلطه ایستادگی و مقاومت کرده اند تا جایی که دشمن دستاوردی از نقشه‌ها و حملات شوم خود نداشته است و در همین راستا ایران نیز در مقابل هر تهدیدی از سوی دشمن با تکیه بر قدرت نظامی بالای خود قدرت بازدارندگی خود را نشان داده است و در نتیجه ایران پاسخ شرارت گروه‌های تروریستی صهیونیستی-داعشی را با واکنش منطقی و مقتدرانه داد.

جمهوری اسلامی ایران در بحرانی ترین منطقه جهان به امنیت مطلوب دست یافته و از اقتدار بالایی برخوردار است که در سال‌های اخیر دشمنان ایران برای زیر سوال بردن مولفه‌های قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کرده اند که جنایات و اقدامات تروریستی اخیر در راسک و گلزار شهدای کرمان نمونه‌هایی از آن می‌باشد.

وی با تاکید بر اهمیت مسئله امنیت، گفت: در عرصه روابط بین الملل برای ایران امنیت ملی بسیار مهم است و عملیات مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ کوبنده به دشمن و حمله به مواضع گروه‌های تروریستی در ۲۶ دی ماه نشان داد که امنیت خط قرمز جمهوری اسلامی می باشد و برای تامین آن بدون تعارف اقدامات امنیتی خود را انجام می دهد که واکنش مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گروه‌های تروریستی صهیونیستی- داعشی در اقلیم کردستان عراق، سوریه و پاکستان نمونه ای از آن بود.

حاجی وند با تاکید بر حمایت قاطعانه از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گروهک‌های تروریستی صهیونیستی - داعشی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدامات تروریستی و انتقام خون شهدا، با بهره گیری از اختلافات آمریکا و رژیم صهیونیستی در موضوع غزه به عملیات دقیق و مقتدرانه ای دست زد که با توان موشکی قدرتمند شاهرگ‌های اصلی مرتبط با رژیم صهیونیستی را نشانه گرفت که این موضوع می تواند هشدار جدی برای سایر شاهرگ های رژیم صهیونیستی در منطقه باشد.

دبیر هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان اردبیل درباره پیام حملات مقتدرانه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروه های تروریستی به آمریکا، بیان کرد: ایران در قالب این حملات موشکی غیرتمندانه به پایگاه‌ها و مواضع گروه‌های تروریستی پیام واضح به آمریکا داد که از تجهیز و پشتیبانی تسلیحاتی از این گروه‌های تروریستی تجدید نظر کند.

گزارش از محمد جهاد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top